KADRA
Justyna Lenk-Dolszewska
-
Studium Grafiki Reklamowej w Świdnicy
-
Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu – kierunek Architektura Krajobrazu
-
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa – kierunek pedagogika w ramach projektu „Nowoczesny Inżynier Dobrym Pedagogiem” –nagroda za najlepiej napisaną pracę dyplomową – „Współczesne aspekty metody Marii Montessori w wychowaniu przedszkolnym”.
-
Roczny program teorii, obserwacji i praktyki w środowisku Montessori z dziećmi od 2,5 do 6 roku życia organizowany przez Polski Instytut Montessori – dyplom nauczyciela Montessori
-
Kurs Pierwszej Pomocy Dolnośląska Szkoła Wyższa – kierunek Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna
Na studiach pedagogicznych po raz pierwszy spotkałam się z edukacją Montessori i od tego momentu zawładnęła ona moim sercem, to jeden z najciekawszych i najżyczliwszych systemów edukacyjnych na Świecie. Pozwala ona w pełni odkryć potencjał dzieci, dać im możliwość poznawania Świata i wskazać im drogę do samodzielności. Cytując Marię Montessori, której słowa w pełni odzwierciedlają moje odczucia: „Dziecko, które naprawdę pokochało swoje otoczenie i wszystkie żyjące stworzenia, które odkryło radość i entuzjazm w pracy, daje nam powód, by mieć nadzieję…, nadzieję na pokój w przyszłości”.
Mariola Fuchs
Jestem wieloletnią nauczycielką montessoriańską, nauczycielką wychowania przedszkolnego i kształcenia zintegrowanego (licencjat Uniwersytet Wrocławski ) oraz doradcą pedagogicznym (DSW we Wrocławiu ). Wiedzę i doświadczenie pogłębiałam na wielu kursach i szkoleniach. Poszukiwałam nowych metod, innowacji. Podążałam wieloma ścieżkami edukacyjnymi aż w 2004 roku spotkałam się z Koncepcją Pedagogiczną M. Montessori (kurs w Łodzi przy Polskim Stowarzyszeniu Montessori ). Skończyłam 1,5 roczny kurs Pedagogiki Montessori w Morawie przy Fundacji Św. Jadwigi. Doświadczenie w pracy z dziećmi zdobywałam pracując w różnych placówkach oświatowych w Polsce i za granica ( Grecja, Dania).
Małgorzata Sobczak
W pracy kieruję się słowami Marii Montessori: „nauczyciel nie może przypominać marionetki. Musi być serdeczny, troskliwy i wyrozumiały”. Najważniejsze dla mnie jest, aby każde dziecko w przedszkolu czuło się dobrze i bezpieczne, a co się z tym się wiąże chętnie do niego codziennie przychodziło. Ważne dla mnie jest, aby dzieci przekonały się, że przedszkole jest miejscem pełnym radości i ciepła, ponieważ „Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat”. Z natury jestem bardzo cierpliwa i opanowana a praca z dziećmi daje mi dużo satysfakcji i radości. Lubię śpiewać i tańczyć czym staram się zarazić dzieci podczas zajęć muzyczno-ruchowych. Moje motto to słowa Janusza Korczaka: „Mów dziecku, że jest dobre, że może, że potrafi”.
Aleksandra Ostropolska
„Wychowywać dzieci do życia w pokoju, z zachowaniem szacunku dla siebie samego, innych ludzi oraz otaczającego nas świata przyrody” - to cytat, który na co dzień inspiruje mnie w pracy z dziećmi.
Pedagogika Marii Montessori fascynuje mnie od czasu, gdy miałam okazje odbywać praktyki w jednym z przedszkoli montessoriańskich.
Podczas zajęć często wykorzystuję muzykę i różnorodne formy ruchu takie jak joga dla dzieci czy ćwiczenia z elementami metody W. Sherborne. W przedszkolu organizuję zajęcia sensoplastyczne, które mają na celu ćwiczenia motoryki małej a przy okazji są dla dzieci okazją do świetnej zabawy.
W mojej zawodowej codzienności bardzo sobie cenię możliwość obserwacji dziecięcych aktywności, ważne są dla mnie relacje, te z dziećmi i innymi dorosłymi.